Dagens "fångst" (höhöhö)

Idag tog jag hand om den mobbade scalaren "Snedfena". Dock var mina andra scalarer jättenyfikna på den, spec en av mina vita.
Såfort Snedfena var inkopplad så simmade de ihop med en gång :)


Sen fick jag en otroligt spontaninfall och åkte till Majorna och adopterade 5 små jättecharmiga metall-pansarmalar :)

Samma här, såfort de blivit inkoppade så blev det full rulle på mina albino-p.malar





* * * * * * * * * * * * * * * * * *

Övrigt; Jag har märkt att paletterna börjat strunta i grottan som de la rommen i. Jag märkte ju att de kläcktes och blev till sprattel men dagen efter så såg jag både Frans och P.P simmandes fritt i karet.
Lös in i grottan med en liten lampa och NADA. Tomt...
Happ.. Trodde det var kört. Sen märkte jag att P.P har grävt en egen liten grotta under stenarna i ett annat hörn och att Frans fortf var väldigt vaktande.
Så nu ikväll kollade jag återigen in i grottan. Åh voilá, där är P.P med sitt sprattel ♥

Sen har jag även rengjort i de tvä minsta karen och 'inventerat' yngel och räkor :)

Hade tänkt rengöra kuben och iom att den snart ska säljas då jag byter till mig en 60x60x60 kub mot min btn*-slimlinebakgrund som jag fick med när jag köpte 720L, meeeen det får vänta då jag återigen upptäckt att paletterna fortf har sprattel :)



*btn-slimline: Back To Nature, en bakgrund i frigolit som man sätter fast i karet med silikon-klickar, som gör att karet ser mer naturlig ut (därav namnet "Back To Nature", Tillbaka till naturen).
Slimline betyder att bakgrunden bara är någon cm tjock. En riktig Btn kan vara dm-tjocka på vissa ställen då det t.ex ska se ut som att det är riktiga rötter som växer ner i karet.





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0