ramirezi ("fjärilsciklid")

Är bara tvungen att blogga en bild på hut fjärilscikliden ser ut!
Ramirezi kommer från Sydamerika ("SA"), är endast några få cm stor, så man kan ha dem i relativt små kar (minimum 40L enl zoopet), de är par-bildande så vill man ha fjärilar så är mitt tips att köpa ett gäng på över 5 individer, låta dem para ihop sig och sen lämna tillbaka resterande individer.
De vaktar sitt revir ordentligt mot andra fjärilar så har man fler än ett par på liten yta så är risken att de slåss/ stressar ihjäl 'inkräktare'.
De ska helst ha nån platt sten eller storbladig växt (alt anubias) som de lägger rommen på. Sen vill de ha ganska finkornigt grus, om deras rom blir sprattel så gräver de gärna en grop som de flyttar sprattlet till.






**de finns även i gult och "electric blue", men jag tycker deffinitivt att orginalteckningen är helt klart snyggast. Därföe lägger jag inte upp nån bild på den gula eller blå varianten.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0