Dagens (nattens) tips

**Förflyttning av fisk.

Paletterna har fortf sprattel så förflyttningen av dem trodde jag inte skulle bli enkel!

Men iom att kuben ska säljas så var jag smått tvungen!

Dock så var det enklare än jag trodde!
*Det VIKTIGASTE vid förflyttning av yngel och vaktande föräldrar är att flytta dem tillsammans, samtidigt och helst med samma vatten, så de alltid är under ytan.

**Innan förflyttningen så hade jag extrakollat så temperaturen och ph-värde etc stämde överens mellan kuben och det nya karet.

* Jag fångade in Frans först med håv och flyttade honom till nya karet.

*Sen kollade jag så P.P och sprattlet var i sin grotta. Det var de så jag tog upp grottan MED sprattel och P.P med öppningen uppåt så grottan alltid var fylld med vatten och la ner i nya karet.
* Lös in i grottan med en liten ficklampa efter ett tag och alla fiskar mådde bra, Frans hade hittat dem och fortsatte vaktandet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0