Ute på promenad!

.. å lite till! :)

paletterna har börjat ta med ynglen ut på "promenad" så de får utforska kuben.
De är fortf inte helt frisimmande så antingen så håller de sig tätt tätt intill mamma&pappa, eller en stel alt botten.



på kvällarna så tar föräldrarna tillbaka ynglen till trygga grottan



upptäcksfärd :)




Sen är det full rulle i 720L-karet då det blivit som en lekstuga sen metall-pansarmalarna introducerades.

Mina pärmeo-scalarer är riktiga linslusar!
Visst, scalarer är (enligt mitt tycke) en av de absolut finaste sötvatten-fiskar.
Men sett rakt framifrån så ser de ut som något från SvanpBob! x)


älskar min lilla grupp! :)



Redan inom ett dygn efter adoptionen av metall-pansarmalarna så började de leka för fullt!!!
De simmar i mindre grupp, runt runt runt fram och tillbaka! Väldigt svårt och få bild på och scalarerna är, som vanligt, vääääldigt nyfikna.

väldigt dålig bild, I know.. men jag lyckades fånga yrvädren på bild iallafall, å det var inte det lättaste!
De är som höga tonåringar som är på sin första Justin Bieber-konsert...







Detta händer när jag försöker få en bild på pansarmalarna, när de för en gångs skull är stilla....
Jo, scalarerna kommer och vill att man ska ta kort på dem! x)




Picka-Booo! :3



Detta är en sandsnäcka, har "mindre koloni" av dem i 720L som lever i sanden, lever på överbliven fiskmat och 'rör om' i sanden :)
De brukar dyka upp på natten men nån gång ibland ser man ett enstaka exemplar;



Min (Viktors) fina Sten. :)




Här har ni färgskillnaden på metallpansarmalarna:
1a dagen:
2a dagen:


Detta är också en individ man sällan ser under dagen:
Gibbiceps



Mina fina äpplen! ♥
"I'm walking on sunshine, wooaha"




Såhär ser flytväxterna ut, som är i Guppy-nanot :)




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0