byteshandel och nya fiskar!

häromdagen så åkte jag en Fiskerunda på Frölunda, kom hem med 4 st Pärlemo- scalarer (helvita som glänser i ljuslått).
Den ena snubben sålde 3st för 100. Fedt värt :)
Trevlig snubbe dessutom. Så är det någon som vill ha ett 500L hörnkar så vet jag exakt vem ni ska köpa det av ;)

De andra var mindre bra... ville ha 150 spänn för EN scalare, som dessutom var krokig i fenorna för den var utanför i karet. De sa att de sålde den till mig för 'endast 150 kr' bara för att jag åkt så långt o för att jag har sidecut (!?) Jag gick med på att köpa stackaren endast för att jag tyckte så synd om den å ville ge den ett bättre hem. Ist för att trängas med 3 andra par scalarer (stora), 2 stora SILVERHAJAR och nån jättestor mal. i ett 200L (!!!).
inte okej ...



Så då hade jag lagt ut 250kr för 4 st. Ändå helt okej :)

Idag så svarade jag på en annons på en skänkes/bytes-sida där en brüd ville byta bort en scalare (pärlemo även denna). Hon fick veta att jag har flera st så hon gav bort hela sin grupp, 3 st. En pärlemo, en marmor (sånna som jag redan har) och en slöj-marmor. Jättefina exemplar!
:'D

Hon kalla sig för nybörjade så hon fick en 'Gott-och-blandat'påse i utbyte ^^
Hon fick bl.a en liten pleco, mina sista
svärdbäraryngel, 1+4 endlers, en näve olika växter (inkl flytväxter), fisk-bäbismat, lite algtabletter och medel för tungmetaller i vattnet. :)


Jag är fedt nöjd! Hoppaa hon också blev det ^^



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0