spännande!

oooh, ena scalaren har börjat putsa ett till blad, som ligger på plantan bredvid den som rommen ligger på ^^
- nu håller jag tummarna att de är flyttat sprattel imorgon när jag tänder lampan :)
*sprattel = kläckta ägg, men att det endast är svansen på ynglet som sticker ut, och sprattlar**
(för er som inte är så insatta, scalarer brukar ibland flytta på äggen när de blivit sprattel till ett annat blad dels för att förvirra 'fiender' och på så sätt minska risken för att äggen/sprattel/ynglen inte ska bli uppkäkade, sägs det)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0