skit också....

Är nog dömd till o inte kunna ha slöjisar (eller highfins heller för den delen..)
Tänkte ju bara kolla till en kortis i 54L för o se om mina små lillfisar har fött.. nejdå. Å vad hittar jag ist?
Min slöjis.. stendöd. Fattar inte vad jag gör!
De bara trillar av pinnen, utan synliga symptom eller nått!
Hittade även en död ancistrus...

Men men. Ingen idé o hänga läpp (jo lite, för slöjisen!)
- för inget ont som har nått gott m sig. Hittade ju faktiskt yngel, 3-4 små guppys som lugnt simmade omkring..

Fjärilshanen, mitt älskade lilla problembarn har också lugnat ner sig. Hans färger har även dämpat sig så ska nog flytta tillbaka honom till 210L senare idag.. Får se om han fortsätter vara lugn eller om han återgår till sitt gamla jag.

Scalarernas rom är fortf kvar :)
Dock har nååågra blivit vita (/mögliga).
Får väl se om några timmar om de sorterat ut de dåliga. Är ju trots allt bara 2 st så de kan ju ha sorterat ut fler under natten.

Nä nu måste jag sova, kom precis hem efter ett nattpass!

P.O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0