Kampfiskar

Blev med kampis idag. 2 honor närmare bestämt..
Så fick gott o väl möblera om lite i karen, de största räkorna går numera i yngelkaret.
Leopardguppysarna o några honor går också i yngelkaret - detta beror mestadels på att de honor är höggravida, så när de har ynglat så ger jag leopardisarna en chans att få föra vidare sina fina teckningar. Vill ju nästan gärna odla på dem då de är så vackra!
- endlers äter heller inte upp sina egna yngel i lika stor utsträckning som vanliga guppys.

Såå, kamp-honorna hamnade i Nanot där de får gå tills jag sålt av dem/ev bytt. Det är iaf bättre än en plastbytta som de fick gå i tidigare. :)

Har även rengjort yngelkaret idag, så nu är det endast två små högar av flingfoder i två hörn, räkorna gör sitt städjobb finfint!
Har även skrapat alger i Nanot. Var inte så mkt som jag trodde det skulle vara (phew!)

Har även också mailat på ett komplett 720L kar! (omg omg omg), med vit "ställning". Det var rätt billigt och är i skåre, så mamma o pappa har sagt att de kan hämta det åt mig :)
hihihihi

SÅ, i framtiden så kommer jg sälja av 210L och 54L för o göra plats åt 720L. Viktor har även gett detta godkänt så jag blickar framåt o har redan börjat planera en massa :D :D :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0