äntligen hemma

Sådär!
Nu är jag äntligen hemma, efter 6 dygn!

Det låg som ett litet färgglatt täcke av flingfoder i yngelkaret och nanot har blivit ordentligt alg-angripet.. så Viktor har ju gjort sin uppgift med att mata iallafall...

Scalarerna hade inga yngel, så har ingen aning om ifall de blivit uppätna av de andra fiskarna eller om scalarerna käkat upp dem när de var ägg. Såg ju iaf på deras lekrör att de var väldigt olika så jag antar att jag ha en hona o en hane, å de är ju könsmogna iaf!
Hoppas de försöker snart igen ^^

I 54L så hittade jag 2 yngel, som fick flytta in i yngelkaret.
Sen flyttade jag runt lite fisk, så leopard-guppysarna får gå ensamma med de största honorna för att garantera att mönstret 'går vidare' :)

Men får se om de går flytta tillbaka till 54L redan imorgon då jag ska iväg o adoptera två kampfisk-honor i utbyte mot lite räkor, snäckor och nån växt.

Imorgon får det även bli VB och rengöring av yngelkar och nano :)

Är ändå rätt nöjd med Viktors insats ändå... inga döda fiskar (bortsett från inga mini-scalarer, men jag hoppades inte på nått) - OCH hittade ju faktiskt guppyyngel :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0