ännu mer

Nu spirar vårkänslorna ordentligt i karen.
Ännu en kokong har lagts av äpplena <3
Å det är bra det, har ju halvt mosat den 1a kokongen som lades för några dagar sedan x)
Den 1a som är lite mindre sitter på främre glaset, så häromdagen när jqg fokuserade på o fånga in den griniga fjärilen så råkade jag komma åt kokongen 2-3 ggr med håven.

Men då slipper jag vara orolig över att d kanske inte skulle bli några små-pläpplen ^^

Scalarernas rom är också forrf kvar. Inne på 3e dagen nu. Läste på lite häromdagen och det är tydligen olika kläckningsperioder beroende på värmen i karet osv..
Sen qtt de lagt rommen på anubiasen som är planerad i bakre delen av karet så är det smått omöjligt o se om rommen är rom eller sprattel :C

Men, det jag såg var att när jag tände karet så var 4-5 romkorn helvita (mögliga), en 20-30min senare så var det bara 1 kvar. Så de plockar/fläktar o vaktar på så finfint! :)

Om det skiter sig m denna uppsättningen så kommer det gå bättre nästa gång, å det kommer få bli i kuben! :D
Där ska de få gå själva med några fjärilar och malar. Im gonna keep it clean :)

Sen så har jag börjat planera 720L som jag kommer fåhit snabbare än vad jag trodde.
Om 2v!!! ::D

Woho!

Har en så underbar vän som erbjudit sig o skjutsa hem mig till Göteborg efter mitt nästa Karlstadbesök, å även ta med karet (mot bensinpengar, fair enough <3)
Massa massa massa TACK Simon :D

Så nu börjar även planering på o sälja av de kar jag har nu.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0