va äre som händer här??

Fick lite extra kosing idag så imorgon (tisdag) så blir det köp av mer fiskmedicin!
Den lilla flarran Anti Spot räckte inte långt.. inte när man har 3 kar som ska medicineras.. Jaja. Har äntligen börjat se bra resultat . Men är rädd att det bara är 1a cykeln som håller på att börja om. Så på onsdag så blir det stort VB (vattenbyte) i alla de medicinerade karen, för o sen starta medicinkur nr2.

Något otroligt hände ikväll också! Amagaad. Detta var jag inte förberedd på.

Såg något liiitet runt o gult simma vid pumpen i 210L karet. Såg ut som ett gult grodyngel. Lös lite med lampan på mobilen och efter lite googling så insåg jag att var ett ancistrusyngel! :D
 
 
Hoppas hoppas det finns fler någonstans och att pappan gör sitt jobb :D


Sen märkte jag även en jääätteliten blå räka i 54L. Jag har ju insett att jag inte fångat in alla räkor när jag startade upp 20L då jag sett nån räka då o då i 54L men att jag hade överlevande räklingar trodde jag ALDRIG :D

Så trots vita prick och ett antal dödsfall (4 tetror och några yngel) så ska jag inte gråta över spilld mjölk.
Har ju trots allt fått nylagda spixi-ägg, gyppieyngel, ancistrusyngel, överlevande snygga räklingar OCH sett minst 2 överlevande äpplen från förra kullen ^^
Nu ska jag försöka sova. Natti från en glad cheeey ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0