uppdate

Åh har haft så mkt jobb de senaste dagarna så har inte orkat skriva!

Har köpt ny medicin, men det känns smått omöjligt att bli kvitt vita prick.
Alla ancistrus i 210L är döda.. så är även scalaren :C
En del kardinaltetror och svärdbäraryngel har också strykit med...

Men, har fler o fler guppyyngel.. å fortf avelsparet ancistrus kvar. Så även nästan alla pansarmalar.

Gjorde ett 40% vattenbyte i 210L och hade i medel, så nu får det "ta igen sig" ordentligt.. minst ca 3v innan jag introducerar ny fisk.

Har även gjort mindre vattenbyten i de andra karen. Mest för att hålla vattnet fräscht.

Får se om jag lyckas hålla liv i svärdbärarhanen då han blivit väldigt slö och med fransiga fenor *hoppas hoppas*.
Han äter dåligt, men han äter iallafall!

MEN lite positivt: de överlevande yngel från min 1a kull svärdbärare som jag fick i höstas har jag börjat kunna könsbestämma! :D
Eller de mest pigga iallafall, då deras fenor är väldigt fina!
Kommer bli minst en hane. Han kommer bli så vacker! Ljust gyllengul med en liiiten sträng svart längst ner på stjärtfenan. Förhoppningsvis får han ett ståtligt svärd också ^^

Bilder kommer :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0