Tisdag

Mailade på en intressant annons på blocket häromdagen, och fick lite gott&blandat för endast 300 kr!
Var eg intresserad av en stor mangroverot, lite vattentester, algskrapa och frysta mygglarver men fick med liiite till;

2 håvar, strl större, ena oöppnad
En stor mangroverot
En lång algskrapa, med extra svamp
En stor magnetisk algskrapa
Helgfoder
Helfoder
Flingfoder
Maltabletter (nästan helfull påse, och den kostar 100 kr)
Ph-tester
5 flaskor olika storlek, mot alger/metaller/neutraliserare
Medicin, knappt använd.
-  Hon hade glömt att lägga i de frysta mygglarverna men jag ska iväg och hämta dem imorgon ^^
 
 
 
 
Sen har jag antagligen fått vita prick på kardinalerna :(

Jag hällde i salt, lite medicin (som jag fick med i Gott&Blandat-påsen från Blocket) och har höjt temperaturen i karet till 28-30* Åååh, hoppas hoppas det funkar! :)

Hoppas även att temperaturhöjningen kan leda till lek bland malarna. Såg 2 P-malar simma upp&ner, framm&tillbaka med varandra och detta är inte så vanligt för mina P-malar så jag håller tummarna!

Dock så verkar det som att scalaren funkar ihop med tetror (yayy!) så det blir att kolla upp kerry blue när lönen trillar in.
Sen blir det även att börja kolla efter fler scalarer och sen FJÄRILAR! omg omg omg, de är SÅ vackra <3

Nä, nu blir det sängen för att IMORGON så blir det att åka till en här på Hisingen, som ger bort ancistrus. Tänkte norpa åt mig ett lekpar nämligen :3
Ska även träffa en från en akvaristgrupp som jag är med i, för byte av spixies och posthorn (snäckor) mot några av mina yngel :D
Fick ju 118 i senaste kullen så kanske lika bra att börja "byta bort/sälja" (då intresset verkar finnas!) innan de blir för stora ^^
 
 Funderar även på om jag ska åka iväg till GibraltarZoo för bytet yngel - scalarer (ett par!), eller om jag ska vänta tills vita prick försvunnit...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0