Nya bilder, mer nyheter!

Åh, irriterad jag blir.. skrev värsta långa inlägget åså kom jag åt FEL knapp så allt raderades :C

Iallafall. Har rensat i 12L o 54L från vita-prick fiskar då jag inte fått dem friska än! En hel del var så svårt angripna så jag var tvungen att avliva dem..

Medan jag gjorde detta så upptäckte jag något intressant i 210L..
Två pansarmalar var som galna! Den chokladbruna simmade fram o tillbaka, upp o ner. Putsade på ställen för att sedan snabbt simma iväg o putsa någon annan stans tätt följd av en 'vanlig' pansarmal.
Jag tänkte inte mer på det, då jag hört att p-malar bara parar sig med såna som ser likadana ut och sett klipp på p-mals lek..
Jag var bara glad att 210L äntligen börjar bli stabilt!

Men så lägger jag märke till detta efteråt;



Pansarmals-ägg! Överallt :D Sammanlagt runt 60st, så jag pillade försiiiktigt bort dem med ett rakblad och lyckades lägga 53 i yngelkasse. 6-8 st tappade jag så det får ligga på botten. Eftersom vita-prick var så aggressivt så är det bara pansarmalarna kvar i det karet så det finns inga fiskar som käkar rom så de kanske kläcks också.. Om 4-5 dagar så vet vi :3 Sen så har jag upptäckt att ett yngel från min 1a kull har börjat utveckla sitt svärd! Åh han kommer bli en sån ståtlig hane ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0