medicinering

Att åka snålskjuts på äpplena, det är grejer det!
 
 
Var iväg o köpte medicin mot vita prick idag.
Vill egentligen ha en spec som jag hört varit bra på en akvaristgrupp på fb, men min plånbok tillät bara Anti Spot. Ajja bättre än inget..

Hon i affären fråga om jag inte hade fel värden i karet. Jag svarade att jag hade bra värden..
Hon frågade om karet nyss var startat.
Ja, sa jag. Men även att jag varit noga med bakteriekulturen, kramat ur filtret från 54L osv..

Hon tyckte det var konstigt, men frågade inget mer utan sålde medicinen till mig.

Jag har aldrig testat mina värden (!), men inte heller haft några problem...

Fick ju dock med vattentester via Gottepåsen så jag gjorde dem innan jag medicinerade.
Perfekta värden. I båda karen. Som jag trodde...

Så nu är de medicinerade så hädanefter så håller jag tummarna att ingen trillar av pinnen. De verkar ju iaf inte jätteangripna då alla är pigga/färgglada/äter bra och kliar sig inte ...

Hoppas hoppas!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0