Invånarna, den 5 Jan 2013

Tänkte uppdatera om vad för fiskar jag har :)

5-6 vuxna svärdbärare,
Ett flertal kullar svärdbäraryngel i olika åldrar och storlekar. Får nog ytterligare en kull väldigt snart då FruPanda är i 12L just nu.
8-10 ancistrus i olika storlekar. Allt från 12 cm till 1.5
En hel del guppies, 3 hanar och resterande honor i olika storlekar
6 pansarmalar
19 Kardinaltetror (en dog samma kväll som jag kopplade in dem, kan ha blivit för mkt stress iom att jag jagade räkor för inkoppling till Nanot)
Ev ett x antal små äpplen (snäcklingar). Dessa kläcktes precis innan vi skulle flytta så jag är osäker på om de klarade flytten..

Nano;
3 äpplen
Ett antal räkor. De hade fått räklingar UNDER flytten, jag plockade upp 15 bäbisar, men isf så är de i 54L, och ev uppkäkade.
Det spörs...

Imorgon kommer ÄNTLIGEN mitt efterlängtade 210L, och kommer med det få alla tillbehör och även lite fisk.

Vad jag vet så är det några tetror och en scalare :)


Är fullt medveten om att det är sjukt överbefolkat i mitt kar just nu, men som tur är är det små fisk, som kommer få flytta över så fort 210L burken är färdig. kardinalerna köpte jag endast i inkörningssyfte och som test ifall scalaren går ihop med dem. Det borde funka då han redan går med tetror, så han är antagligen snäll.

Sen får det bli att åka iväg med svärdbäraryngel till affären till veckan och byta till mig mitt scalarer-par som butiksägaren vänligt hållt åt mig - i 1 mån! :D Hon nämnde för mig att de varit väldigt många intresserade, men att hon och jag klickade, så jag hade första tjing :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0