Hornbach

Var en sväng till Hornbach idag, var tänkt att jag även skulle hinna iväg till Nol men får ta det imorgon ist..

Vi handlade lite till lägenheten, osså tänkte jag passa på att kolla efter akvarietillbehör då jag bara hört positivt om dem.
Tänkte även att om de hade bra priser på nano, så skulle jag köra på det... De ville ha fuckin 900 för ett 10-15L! :O
Nej... uhu. Då håller jag hellre i pengarna, åker till Nol imorgon, köper ett för 300-400 och lägger resterande 500 som ja sparat på tillbehör o växter ist.
Men passade iallafall på att införskaffa 2 nya håvar i olika storlekar då den jag har nu är trasig och rostig. Köpte även 3 mangroverötter i olika storlekar för en helt okej peng..

Det bästa är nu att jag redan har sand och rötter hemma, så det enda jag eg behöver är själva karet. Åh imorgon kommer jag "få" ett!
dedär 300 man fick i julklapp av mormor kommer väl till pass! :D

Har iallafall kommit fram till att det inte blir ett 10L utan snarare ett 18/20L. Kommer inte bli fullt så jättesvårt och så kommer det inte bli så trångt.

10L för 50 räkor är liiiite trångt. Även om räkorna inte är de festaste och några av dem är räklingar...

Sen kanske man får sig 210L imorgon också.. eller på fredag. Samma som jag kaaaanske kommer köpa till mig 2 mangroverötter till. Fast 2 stora/feta för 150 kr begagnat :)
Mycket planering här!
Har även börjat kolla lite på tetror... Åh, håller tummarna för att scalarerna klarar av att vara med småttingar!

PEPP PEPP PEPP


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0