:(

3e dagen men vita prick... I 54L ser de inte värre ut, snarare tvärtom. Inga fler vita prickar men inte heller färre...
Ett av ynglen har dött också men jag gissar det beror på att jag inte matat på 3 dagar. Är rädd att mata "fel" nu när jag medicinerar dem. Alla säger olika. Temp ligger på 25 men det beror på att doppvärmaren är så gammal så den har väl rostat fast elle nått.. Den går iaf inte att ändra
I 12Lså ser jag sargade fenor men de e fortfarande pigga och inga dödsfall. Temp ligger på ca 29. Här har jag installerat doppvärmaren som följde med nanot, som sägs "koka sönder" räkor.. Men jag har en termometer så jag har koll :)

I 210L däremot... Jag hade ändrat doppvärmaren men det är oförändrat. Insåg ikväll att den inte ens var ikopplad! Här mår tetrorna inte bra... Såg att en av dem dött. Dock hade den inte så jättemånga prickar.
Märkte även att min ena ancistrus fått prickar.. Lagom kul. Även scalaren har fått. Men bara någon enstaka på ena fenan.

Eftersom ett symptom är slö/ tappad matlust så var jag tvungen att testa så matade i alla kar. Inget fel på den fronten iallafall...

Saltade lite till i stora karet och hade i en dos medicin till. Satte i doppvärmaren till det stora och hoppas verkligen på förändring til imorgon.
Det suger att jag jobbar stängning denna helg också, så jag kan inte läggs ner så mkt tid som jag eg vill på karen o mina sjuklingar.
Synd man inte kan vabba....

Imorgon blir det vb i nanot iallafall! Varit väldigt försiktig med matning till räkorna så det ser inte illa ut/ helt ok värden iallafall.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0