både bra o dåligt...

Har tydligen fått en väldigt aggressiv svamp i 54L, itchii eller något liknande heter den..

Så alla fiskar som simmade däri är stendöda. Mina gravida svärdbärare.. Blondie, Big Moma och Panda :'(
Alla yngel är också borta förrutom ETT men den ska jag avliva då jag ska sanera HELA karet pga dendär svampen.. Slänga växterna, göra rent pumpen o doppvärmaren och koka sanden.. Sen gör rent glaset o sen låta det stå igång men utan fisk i några veckor.

Positivt:
Varit o köpt fiskarna o det. Tydligen hade en del tetror blivit uppkäkade så det var "bara" 31 st.. Men fick en del flytväxter som plåster på såren ^^
så nu håller jag på o koppla in dem, skynda långsamt... De har legat däri sen kl ett x)
Men de e pigga och simmar som attan så tror inte deras stressnivå är så hög :)
Fick även med 5 guppies, varav en hane så detta garanterar framtida yngel (yayy)

Sen så upptäckte jag 2 räkor i 210L (wtf!?).
Hur i h*lvete kom de dit? x)

Sen så möglade alla P-malsägg så de är slängda nu.. Så hittade jag ETT ägg sittandes på ett anubiasblad som flyter omkring som är brunt och inte luddigt! ^^
Ska nog låta det vara på bladet men i yngelkassen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0