Avelspar

Var iväg en sväng idag och fick mig ett avelspar ancistrus (plus "kärleksgrotta, hihi)
Sen så bytte jag bort ett gäng svärdbäraryngel (buhu:'/), det blev 13 st bytt mot ett ägng posthorn och spixiesnäckor (de är jättefina!)
Just nu går spixierna i Nanot (20L karet) med räkorna medan posthornen får gå med guppisar, svärdbärare, ancistrus och äpplen i 54L, som just nu är ås urplockat och tomt, bortsett från en baotarot som nästa tar upp heela karet x)
Håller på och "blöter in" den, sen ska den in i stora karet.

Har ju även fått lite gratis anubias som fick hamna i nanot och i 54L. När det växt till sig så fr vi se hur vi gör med det..

Har även fått vita prick i BÅDE 210L och 54L såg jag idag! :'(

Tur att jag har mina yngel separerade i ett eget kar, så de inte riskerar att bli smittade.

Har saltat, och imorgon blir det åka iväg och köpa medicin! För vita prick accepterar jag INTE!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0