yngel!!

såg 2 små yngel i 210L nyss! :D

De blev tyvärr snabbt mat åt scalarerna då jag inte var snabb nog även om de gömde sig i flytväxterna.

Har ju låtit 20L stått tomt sen jag flyttade på svärdbärarna till 54L men pga de små ynglen så fyllde jag upp det igen OM det finns fler av dem.

Pga storleken o att jag såg att de var ljusa med lite mörkt på så gissar jag på Pansarmalsyngel.
Kul, då jag faktiskt tappade några till botten när jag samlade upp äggen när de lades för ett tag sedan. Tänkte ju 'klarar de sig så är det jättekul!'.


Får se om det finns fler där nånstans, å om jag är snabbare än scalarerna..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0