ROM!!!

Kom nyss hem efter en helkväll på Chalmers.

Å vad hittar jag?!
- Jo, scalarerna har lagt MASSA ägg!!! :D

De är jätteduktiga på att vakta/jaga bort andra fiskar (kardknaltetror o fjärilsciklider) å på att fläkta äggen. Även fast de sirrer på anubiasen som sitter nära pumpen.
Ser dock ett vitt ägg redan nu (mögligt=dött). Funderar på o ta bort det.. frågan är hur? De vaktar som hökar o är misstänksamma mot mig, å ändå sitter jag på andra sidan glaset.

Jag.är.fedt.nöjd!

Vill inte åka till Värmland imorgon. Vill va hemma o kolla rommen :(

Fedt m tur iaf att jag installerat "nattbelysning" (de behöver det OM det går så långt som till sprattel) och att ja skaffat artemia.

Iiiiiih!!!! :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0