Nytt från H

Nu har 54L karet fått gå i ca en vecka, dock gick pumpen sönder för 2 dagar sedan. Lagom till när jag flyttat över mina svärdis-yngel och guppysarna :(

Frågade viktor hur gammalt det karet eg är. Visade sig att det var nästan 15 år gammalt (!!!)
så jag införskaffade ny pump och doppvärmare med gott samvete :)

Hade eg inte tänkt att köpa något mer än det, förrutom någon fisk. Hade tänkt någon snygg guppy.. men nej.
SÅ fel jag hade...

Kom hem med;
ny pump
ny doppvärmare
dropptester för nitrit (bra o ha hemma)
yngelkasse i nät
2 svärdbärare - 1 koiliknande hane - jättefin teckning, och en gravid slöj.
2 albinopansarmalar
2 fläckiga pansarmalar

OCH

2 par viltfångade fjärilsciklider (!)


Hade ju eg tänkt o köpa bolivianska fjärilsciklider då de är mer tåliga. Men de var så fula och när jag såg att de hade viltfångade vanliga fjärilar så kunde jag inte låta bli! hihi

Hela kalaset gick på ca 950kr men fedt värt det :)

Hade även fått paket på posten! wiie :D
växter ^^

Så nu har jag pillat o dolat i 3-4 timmar och börjar bli färdig. Lite fix kvar med 54L bara ^^
Har kokat roten o ska koka stenarna så ska de ner i 54L :)


Bilder kommmmmmmer! :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0