Glad jag - Glad plånbok

Sådär!
Mycket har hänt idag.
Satte sopsäck bakom 54L och Nanot, var iväg till Hornbach och köpte nytt lysrör (och 2 pumpqr till en i Värmland som jag 'fraktar åt' när jag ska uppåt).
Detta var det jag tänkt köpa idag och vad ser jag när jag går mot busshållplatsen: Jo, ett Lidl!
Vet att de kanske har artemia-paket så jag chansar o går in. Jajamänsan!
50kr/st (med tillbehör) - jämfört m en burk artemia i butik: 80kr.
Jag köpte 3. Fedt värt!

De hade jättefina fjärilar på HB men de kostade up mot 80kr st o de visste inte ens om de var vf eller ej så jag hoppade...
Tänkte ändå kolla läget på Herkules där jag VET att se har vf. Å jajamänsan! 55kr/st.
Så jag slog till! 4 st fick d bli! :)
De håller på o kopplas in o de har redan färgat ut jättefint! ^^

Lite humor, en av mina fjärilar står o 'checker' järnet mot de nya. På andra sidan plasten xD
En i påsen checker tillbaka o detta är bra på ett sätt; de färgar ut mer intensivt utan att skada varandra ^^

Sen gjorde jag något jag nog inte skulle ha gjort.. Tog "varvet" ine i affären. Å får syn på en svärdbärare som är nästintill identisk med den slöjisen som dog för mig för ett tag sedan. Så hon följde också med hem :D

Hon har längre fenor/större ryggfena än den förra så jag är nöjd! ^^
Å nästan samma där. Hon håller på o kopplas in (hon är alltså forf i påsen) o min Casanova till hane försöker para sig med henne - genom plasten! (Säkert sex hej hej).

Jag är sjukt nöjd med dagen. Fjärilarna gick på sammanlagt 220 kr, lysröret på 130, artemia-boxarna 150 och slöjisen 30.

580 ist för 350, så kommer jag sälja av de fjärilar som inte parar ut sig (2-4 st) åsså hittade jag en 20 i jackan (tog vårjackan idag) så eg så kommer jag "få tillbaka"(/sparar): 120-220 kr OCH ev sälja av artemia-boxar: 100kr.

Så poff; Så ligger jag nere på 200 kr för lysrör, slöj-svärdis och artemiabox.

Inte illa :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0