Pilsk liten rackare

Blondie ynglade igår och hon får inte vara ifred länge, snygg som hon är.
Min gamla hane är på henne som bara den med sin uppvaktning. Kul o se om hon får fler yngel om 5v då min hane är en "f.d hona". Kluvet info, en del säger att honor byter kön då det är för få hanar i akvariet, eller när den hanen man har är för klen men att dessa är sterila (och med kortare svärd) medan andra säger att det bara kort o gott är sent utvecklade hanar.

Oavsett så är det min Alfahane som leker som satan och det syns att ynglena är hans då 95% är små kopior av honom. Resterande 5% liknar honorna.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0