Ny kull bebbos

När jag kom hem så märkte jag att min 3e hona äntligen har ynglat! :)

Dock så var 16 av dem döda, så de var kritvita och med blåsan kvar på botten av yngelkassen.. Men ca 20 st levde och var pigga!
Alla verkade se gula ut vilket jag tycker är smått ... tråkigt.

Honan som födde dem är en vit svärdbärare med svarta fenor (riktigt vacker brud!) och skulle bli kul att få små kopior av henne ^^

Bilder på alla mina små fiskisar kommer, när jag fått bort de värsta alger som sitter som berget på glaset. Måste köpa mig rakblad/knivblad att skrapa bort dem med för Äpplena tar dem inte :(


Nu sitter den näst sista bruden (Mrs HiFin) i barnkammaren i väntan på att föda sen har vi bara Midna kvar (hon är en grå-blå/ svärdis med genomskinliga fenor. Riktigt vacker men samtidigt väldigt "plain Jane"


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0