Mindre aggressiv

Jag har märkt stor skillnad faktiskt sen jag tog bort den sjuka Damen, även fast det bara gått typ tio timmar..
De andra fiskarna är mindre stressade, och jagar heller inte längre hon som var sjuk. Nästan så de kände av att de skulle kunna bli smittade om hon kom för nära.

Jag är lite bitter att jag fick ta bort henne, då hon annars var en stor och ståtlig liten tjokis, som var gravid och väldigt fin! Jag hade inte haft henne (3 dagar) så länge,så jag hade inte hunnit döpa henne ens.  Men men, Hellre att en dör, än riskerar att hon smittar ner hela akvariet.

... Men lagom kul att man beslutar sig för att köpa in lite extra liv och fina färger till akvariet,
så går de bara och blir sjuka!
Jaja, hoppas iallafall at den nya hanen (som f.ö är eldorange - jättefin!) överelever samt den andra Damen som jag införskaffade. Hon är nämligen en vacker ung, ljusorange Hi-Fin (eller Simpson som de också kallas).
Åh, håller tummarna för att hon förblir frisk och ynglar av sig små Simpsons i framtiden :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0