Midna

Förlossningen gick som jag trodde inatt.
Det var inte många yngel, 5-8st kanske, men alla utom ett var döda.
Det yngel jag plockade upp från igår kväll levde fortfarande imorse, men nätt o jämt :(
Det ligger spikrakt på botten och rör knappt på sig. Det flyttar lite då ett annat yngel kommer och "puffar" så vi får se hur(/när) det kommer sluta. Jag försökte "hjälpa" upp ynglet till vattenytan med en sked så den kunde fylla på sin blåsa, och sen la ja den på ett blad som flöt vid ytan.
Det överlevande från inatt var lite piggare iallafall så jag håller tummarna!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0