Invånarna och inredning

 
 
Tog mig lite tid att fota akvariet idag, efter jag skarapat bort algerna. Dock är det fortfarande väldigt smutsigt på utsidan, men detta kommer jag att fixa när jag orkar.
Är hemma och är sjuk, så är rätt nöjd att jag faktiskt orkat komma upp ur sängen idag. Fick inte till världens skarpaste bilder då jag har små racers i akvariet!
 
Fick inte alls öht någon bra bild på min gråa/pärlemoskimrande Dam, då jag inte ville stressa henner mer (pga blixt osv) då hon redan fött en del döda yngel idag. Lyckades dock rädda ett litet yngel som levde, men de verkade inte alls pigg så vi får se om den överlever natten....
Men men, de kommer väl fler chanser framöver på att få bilder på henne.  
"Mickey Mouse" (?)
namn; Big Moma
 
 
 
"Helleri heckel"(?) han glänser i grönt och har grönt i sitt svärd.
En f.d hona, därav det korta svärdet
Namn; Ganon(dorf) - då han är ganska elak mot den nya hanen
 
 
"Pineappel"
namn; Blondie
 
 
"Black and white"
namn; (fru)Panda
 
 
(Simpson) "Hifin"
namn; Navi
 
 
"Red wagtail"
namn; "Joaquin" Phoenix
 
 
"Ancistrus"
namn; Tequila.
Kommer få en partner när vi flyttat och skaffat större akvarium
 
 
Barnkammaren, ca 140 små Bebbos
 
 
"Kärleksgrottan"
 
 
"Lekstugan"
 
 
Parningsakt mellan Navi och Phoenix
 
 
Parningsakt mellann Ganon och Big Moma
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0