Akvariet

 
Fick avliva den största av svärdbärardamerna tidigare idag, då hon hade vita prick, och jag hoppas verkligen att jag hann göra detta i tid så hon inte har smittat alla andra.
 
Just nu sitter det en av tjockisdamerna i den mindre yngelburen och alla yngel får samsas i "barnkammaren"


Har ca 30 äldre yngel, som är 5v gamla och de är ca 3 ggr större än de minsta. Får se när jag vågar släppa lös dessa i akvariet..
 De minsta ynglen är 1-3 dygn gamla och det är ca 100 st, lite svårt att räkna alla då de föddes under natten och hade redan börjat simma runt och gömma sig.
 
De flesta är gula med svart bakkropp/fenor men har ett fåtal som är vackert hel-orangea med någon röd rand längstmed kroppen, ska verkligen försöka få bild på dem. Men det syns iallaflal väldigt väl vem som är pappan/mamman :)
 
Äppelsnäckorna är alla gula med ljus fot, införskaffade dessa för 5 dagar sedan.
(samma dag so mdet blev säljstop på dem inom EU, that sucks!)
Annars hade jag LÄTT inhandlat fler äpplen, i olika färger då jag har ganska mycket gult i akvariet redan. Hade helst velat ha lila :(
 
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0