Stimmfisk

Har suttit och tänkt så det ryker ur öronen på mig ikväll vilken liten stimmfisk jag skulle vilja ha i det stora karet. Har haft funderingar på kardinaltetra, då de är större än neontetra men har samma fina färg.
Åh, jag är definitivt säker på att jag vill ha BLÅA stimmfiskar! :D

Fick tipset "kerry blue" och fyfaaaan vilka snygga firrar asså!
Men ska nog köpa ett par kardinal om de är billigare än kerry blue och låter dem, tillsammans med guppisarna få "köra in" akvariet och efter någon vecka eller två introducera scalarerna.

Tror detta kan minska risken för att tetrorna ska ses som mat då de var där först och fått känna in sig ordentligt.

Sen är det bra att den ena scalaren nu redan går med tetror, så den är van och det andra paret som jag kommer få bytt med svärdbärarynglena går ju med relativt små fiskar redan nu så hoppas de också är vana !

ÅÅh, jag vill ha om en månad NU! :D
 
 
Asså FUCK vad de är SNYGGA! :D kommer bli sååå jävla snyggt :O


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0