Rom!!!

Finsöndag deluxe!
Nån av Äpplena har lagt rom under natten!!! :D
wiiie ^^

Det var en ganska liten klase, som jag tog loss mef ett rakblad och la dem på en frigolitbit.
- vill ju ha några överlevare så det finns städare till det större karet :)

Än så länge får frigolitbiten flyta omkring i akvariet men lite senare när jag ska tända så flyttar jag över rommen och frigolitbiten till 12L, tända en lampa som värmer upp vattnet för att bilda kondens så får vi se om 2v om det blir nått av dem.
Haha nedräkningen har börjat (de kommer förhoppningsvis kläckas runt JUL).

Nä om man ska ta o somna om, det är ju trots allt finsöndag :)


hihihi om 7 timmar får jag fler fiskar!

och imorgon är det tänkt att jag ska köpa den Skäggige mannen till Tequila. Har varit kontakt med en privat odlare här i Gbg så kommer få hem en ståtlig hane på 8-10 cm :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0