Nytt kar!

Ändrade planer, IGEN!
 
Haha, verkar som att jag kommer mitt 200L ändå ^^
 
En arbetskollega hörde av sig idag och undrade om jag ville ha deras kar. 100'51'41 (ca 200-210L)
- inkl möbel, fiskar, grus, växter, pump, filter, mat... ja ALLT. GRATIS!!!!!  :D
 
Fiskarna som följer med är 1 scalarer, 2 rödmunstetror och 2 svarta neontetror.
Jag kommer nog att skaffa någon mer scalarer, så jag kommer ha 2 par (hoppas de kommer leka en MASSA!)
och sen även kanske 2-3 par ramirezi (fjärilsciklider) - sjuuuuukt fina!
 
När jag fått akvariet så kommer nog svärdbärarna ev få flytta över, så guppysarna får ha 54L för sig själv, så ska jag fixa pump och temp till 12L och ha det som yngelkar, ev för att ha räkor i..
Vi får se vi får se. Räkor vill jag ju deffinitivt ha iallfall!
 
Anyhow....
Har läst runt en del och har hört att scalarer vill ha minst 50 cm högt kar, så det stämmer ju in på måtten, och ramirezi vill ha mer avlånga, men mitt kar kommer ju vara dubbelt så långt som högt, så utrymmet där kommer det heller inte vara något fel på.
 
 
Åh herre.... jag är så sjukt pepp!!!!
 
 
 
Mina kommande fiskar (inkl ancistrus):
Guppy
 
svart neontetra
 
Rödmunstetra
 
scalarer
 
Fjärilsciklid (ramirezi)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0