Livets hårda skola..

Det dör ca 1-2 yngel om dagen för mig. och det är alltid av de minsta ynglen så gissar att det kan bero på att de största ynglen är snabbare på att snappa upp mat..

De största är ca 1.5 -2 cm så nu tänkte jag testa om de är beredda för att släppas ut bland mina andra svärdisar eller om de fortfarande är för små.

Ett yngel åkte i, det simmade runt runt precis vid ytan - o de stora svärdisarna lät bli det! :)

Så jag släppte ut de andra 10-15 ynglena. Dels för att lära dem att hålla sig undan, få simma i större utsträckning än i en yngelbur och även ge dem chansen att få växa.

De verkar trivas och hoppas nu de kan hålla sig undan ^^
å nu finns det även MYCKET mer plats för de småå i barnkammaren ^^


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0