Imorgon gäller det!

Ska snart gå o nanna kudden, för att gå upp tidigt imorgon (är fortfarande sjukskriven) för vc-besök. Imorgon kväll så kommer jag förhoppningsvis ÄNTLIGEN få mina nya familjemedlemmar o fler växter!!! :D

Viktor tycker f.ö att jag börjar bli liiite för NANO-kåt, då han tycker att jag borde hålla mig tills vi flyttat iallafall... Men men.. Jag vill ju ha mitt NANO nu! Hoppas att de på Nols alltid har 295:- för ett 10L NANO annars blir jag ledsen i ögat!

Har kikat till hur ynglen klarar sig, o de klarar sig FINFINT :D
De större är snälla och jagar dem inte ens!
Kan det bero på att när jag haft sjuka yngel(/som inte simmar bra alls) så har jag släppt ut dem i det stora akvariet, en svärdis har snabbt varit framme för att provsmaka, men för att sedan spotta ut den. De kanske har lärt sig nu att svärid-bäbisar inte är så goda?

Iof, de yngel jag släppt ut är väl inte bäbisar länge... De är ju trots allt 8 v gamla. wow.. det är ganska länge ändå!
Nöjd jag är som lyckats så bra med min 1a kull! ^^

Är så nyfiken på o se vilka som blir hanar och vilka som blir honor! Jag vet ju iallafall vilka som redan är "småfavoriter" och hoppas på att de blir honor så de kan yngla av sig ännu finare så kopior.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0