guppies

Har hört att vissa guppies är väldigt känsliga, och "klena".

Jag hittar en död guppie i karet/om dagen (eller spår efter..) - kan ju iof bero på att de senaste dagarna har inte varit som vanligt.
Jag har varit bortrest, det resulterade i ingen matming på nån dag o att karet släcktes kl5 på morgonen...
Sen mitt besök på sjukhus o en massa/sena jobbdagar..
Men hoppas jag får bukt på detta! Har ju iaf både flingfoder o frysta mygglarver åt de små så maten kommer ju iaf vara helt ok. Även rutinen med tändning/släckning.

Det jag bävar mest för nu är att svärdbärarna ska föda när vi är i Värmland över jul eller att de blir så stressade över flytten att de föder för tidigt/föder dött...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0