Gibraltargatans Zoologiska

var in en sväng idag. Aldrig varit där tidigare.. halvsjabbigt 1a intryck. Liten lokal, väldigt lite djur. MEN märkte snabbt att hon hade olika storlekar på akvarierna. 
Äntligen fiskar som får bo i RÄTT storlek! 
 
Var ju främst på NANO jakt (hade varit in till Arken zoo en snabbis för priskoll). Hon hade inte något så litet utan det minsta måste ha varit på 40L.
 
Dock hade hon bl.a ett svart scalarer-par som jag fastnade för.
Hon sa att hon gärna ville ha 140 för dem och hon sålde dem endast tillsammans.
 
Vi började prata och jag nämnde att jag var på fisk-jakt till mitt 210L men inte behövde fisk ÄN. Nämnde även att jag har en hel del svärdbärar-yngel som jag måste bli av med.
 
Denna kvinna verkade väldigt kunnig och hade även bra fisk-krav. Svenskodlat - annara fåre vara. Åh hon hade själv fött upp detta scalarer par. 
 Hon har ingen dator i affären så hon köpte väldigt sällan in fisk..
 Så kom förslaget: ett gäng svärdbäraryngel mot scalarerna?
 
Klart jag nappade! :) 
 
Rekomenderar denna kvinna/affär VARMT. Hon sätter kvalite och djurens hälsa framför bra/vinstdrivande försäljning.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0