flytt!

Idag flyttade jag o Viktor till större boende, vilket i sin tur betydde flyttning av kar och fiskar.
Så klart så hade Big Moma andra planer o födde inatt! :)
15 yngel blev det. Kanske att hon födde för tidigt pga flyttstress o föder fler senare, då hon fortfarande är sjukt fet.. Som tur är så var jag förberedd så hon födde i yngelkasse. Alla är vackert gula så vi får se vem som är pappan om några dagar då OM de får prickar eller inte..

Flytten blev smått krångligt då jag inte kunde tömma akvariet helt, eftersom jag har så många yngel o räkor som jag aldrig skulle lyckas få tag på.. Så jag tömde det så mkt som möjligt, sparade ca 30-35L och stod med bak i flyttbussen o höll koll under färden. Fuck vad det skvalpade så var ju livrädd att vi tagit död på hälften av fiskarna!

Men nu är alt installerat igen, tog bara en sisådär 6 timmar...
Insåg sen efter jag dammsugit botten att jag fått räklingar!!! :D

Det var mindre kul att fiska upp dem dock.. Fick snällt hälla ut så mkt vatten som möjligt, för att sedan hälla ut resterande bottenslamm/skit i diskhon med pluggen ikopplasd för att sen fiska upp räkor+ räklingar med sked. En efter en... Asså FUCK va` små de är!!!
Ca 15 st fick jag tag på. Plus 8st stora. De flesta räklingar var blå och den största räkan var blå så jag blev så sjuuuukt glad!
Trodde jag bara hade en blå, å den dog ju...

Bilder kommer :D


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0