Den trasiga fenan

Det är den inringade fenan som delat sig, så Ganon verkar så handikappad... Han ligger still och "flåsar" (verkar stressad över situationen), så rycker han till, och kan då simma in i växter eller t.o.m i glaset.
Åh, lilla stackaren. Har ju hört att lite salt i vattnet skyndar på läkningen men pga Äpplena så kan jag ju inte ha salt i det stora.
Så jag hällde några grova nypor havssalt i 12L där jag har 5-6l vatten och lät Ganon simma däri i ca 45-60 sek.

Hoppas det hjälpte litegrann iallafall. Det är ju ändå tur att han äter som vanligt...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0