äntligen hemma

Det har varit full rulle i karet medan jag varit borta!
Inga döda fiskar, men en av ancistrusarna (gissar på den feta gravida honan) har bosatt sig i tunnan och "byggt ut" - de har grävt bort en hel del grus så de kan breda ut sig.. Kan det vara förlossning på G?

Hittade även en halv blå räka som ena äpplet käkade på, så antar att det inte endast handlar om ömsning utan att den fina blåa räkan faktiskt har dött..

Jaja, så kan det gå.. vet ju att räkor eg inte går ihop med så mkt fisk men det är såna smällaf jag räknat med då det eg är liiite överbefolkat i karet just nu..

Men goda nyheter; ingen svärdis har fött än så jag har förberett dem i yngelkassarna.Det var nästan exakt 5v sedan de födde och de är ordentligt feta! Får hoppas på bebbos inatt :)

Hade även tappat hoppet om äppelrommen, men så såg jag något knepigt ikväll, och började lösa upp korven - och hittade 6st små snäcklingar :D
Hoppas de överlever nu och jag är oerhört nöjd över att faktiskt ha lyckats och att det blev lagoma 6st och inte 60 ^^
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

tootickisfiskar.blogg.se

Via färgglada bilder och text får ni följa min lilla fiskfamilj som ständigt växer i mina burkar som för tillfället ligger på 720L, 125L, 54L, 20L och 12L.

RSS 2.0